31 juli 2005

Inlägg i debatten

Kom över ett intressant inlägg på temat feminism. Väljer att återge det i sin helhet:

JAG
Blev medlem: 29 februari 2004
Senast inloggad: 01 januari 1970
Antal inlägg: 792
Från: Subkontinenten
Kön:
Offline
Inlägg
Skrivet: 2005-03-21 00:07

Rubrik: femenister o annat tramms :D

jämställdhet de va en intressant fråga visst ska vi va lika under lagen o ha samma löne avtal. Men läste en artikel för nån vecka sen om ett hockey gymnasie som sa såhär kvinnor o män har samma vilkor på att komma in femenistterna klagade i artikeln på att kvinnor är fysiskt svagare än killar o därför ska vilkoren i det gymnasiet anpassas efter det. (artikeln publicerades på aftonbladet på kvinno dagen)

resultatet av femenism är att män o kvinnor BLIR likadana i mentala bitarna detta kan nämdes också i aftonbladet för en eller två dagar sedan att kvinnor lever allt mer som män och dricker osv. Det här är inte en bra utveckling enligt mig. Många tjejer man möter på krogen brukar säga så här "om en kille knullar runt är det ingen fara men om en tjej knullar runt är hon en hora borde inte det va okej för tjejen också" det där antyder på att det är okej för en tjej att ligga runt för att det är det för killen (det är ett exempel på moralen i femenism) enligt mig är detta en dålig grej. Då ytlighet och dåligt självförtroende blir en del av vårat samhälle (som om det inte vore nog med det nu). Även att kvinnan enbart tappar sin respekt iaf från mig.

Kan även säga en annan reklam som jag såg på discovery tror det va folksam som sa så här chefs posterna i sverige är ojämt fördelade borde det inte vara 50 50 inte nog med att det är en jävla konstig gissning på att sverige är 50% tjejer och 50% killar. Utan man skiter fullständigt i utbildning och vem som är bäst kvalifiserad för jobbet utan man tänker på kön.

Anledningen till att ja personligen är emot femenism är dock inte för det här jag precis har nämnt jag struntar fullständigt i va tjejer i europa sverige usa gör (kan endå inte göra nått åt saken). Problemet är ju att väst världen har en tendens att tvinga andra leva precis som dem och det vill jag inte händer mitt hemland nånsin då ytligheter och dåligt självförtroende matrialism etc inte existerar ALLS på den nivån som det gör i väst världen. Och där av mitt stora femenist förakt. kan även lägga till att ojämna löneavtal och ojämnställdhet inför lagen inte heller finns där..... däremot extrem fattigdom Rolling Eyes

Kanske i fel tråd det här är det va ju meningen att vara humor men ung vänster och gudrun schymans lakejer finns väll överallt Smile mötte en sådan på gymmet här om dagen också när jag o en vän prata om femenismens ledare o förebilder....

mvh

ps jag är ingen rasist men anser att det är försent att ändra på problemet i väst världen nu det är så inrotat i samhället här så därför bara slöseri på tid igentligen o ens försöka det är bara följa med i vågen Wink ds