21 juli 2005

Kejsarens nya stil (part two)

Hej vänner!

Tack för alla brev (både glada och upprörda, men mest glada) om Greiders nya stil! Tyvärr har jag inte haft tid att svara på dem alla så istället väljer jag att tacka Er här: TACK!

Marianne från Vänersborg är 42 år, hon skriver:

Hej Peter!

Tankade hem vad jag TRODDE (!!) va en bild på Grieders nya stil från nätet. Insåg snart att nått va skummt! Bilden såg gammal ut (mer hår på huvet skulle datera den till före '97 nånn gång). Undrar nu om de e så att du skulle kunna hjälpa mej med en riktig bild??+

Kära hälsn.
Marianne


Ja, Marianne och alla ni andra som frågat. Tyvärr så har jag inte lyckats rota fram någon bild på Göran Greiders nya stil. Greider själv verkar svår att nå (semestertider...). Jag kan dock lova att detta är det första ställe ni kommer att se en bild så fort någon har tagits. Dessutom vill jag passa på att än en gång varna för det man hittar på fildelningsnätverken, ibland handlar det om olagligt, upphovsrättsskyddat material (för riktiga filer rekommenderas Aftonbladets populära och lagliga mp3-nedladdningstjänst Poplife).

MEN för er som inte kan bärga har jag lagt upp en liten "optisk villa" för att få ett hum av hur en Greider i "prison pussy" skulle kunna se ut. Instruktioner följer:

Fokusera blicken på den röda punkten i minst 30 sekunder. Ju längre och intensivare du stirrar desto bättre blir effekten. Sådärja. Och nu ser du på Greider. Otroligt va?



Förklaring: Stirrandet tröttar ut tapparna och stavarna i ögonen - ögonen säger helt enkelt: "Nu har jag fått nog av vit 'prison pussy'" och istället börjar den producera en vanlig, svart "prison pussy". OBS! Tricket funkar inte bara på Greider, testa gärna på en kompis!

Soliga hälsningar
Peter